Business report south africa newspaper in english

The Herald File photo Johannesburg Metro Police have warned of a possible strike by Alexandra taxi operators on Monday after about taxis were impounded for a range of alleged traffic and licensing infringements. Spokesperson chief superintendent Wayne Minnaar said the vehicles were impounded in a recent operation for offences such as allegedly driving in the emergency lane, having fake licence discs, driving on the wrong side of the road, and licences that expired as far back as He said some licence discs were made out of newspaper clippings and another was a piece of paper containing washing instructions. This was part of a clean-up operation which included impounding about trucks for illegal dumping.

Business report south africa newspaper in english

Grupobittia.com | News | Business | Lifestyle | Travel

History[ edit ] Opposition to introduction[ edit ] Even though the state-controlled South African Broadcasting Corporation SABC had a virtual monopoly on radio broadcasting, it also saw the new medium as a threat to Afrikaans and the Afrikaner volk, giving undue prominence to Englishand creating unfair competition for the Afrikaans press.

The government has to watch for any dangers to the people, both spiritual and physical. Albert HertzogMinister for Posts and Telegraphs at the time, said that TV would come to South Africa "over [his] dead body," [3] denouncing it as "only a miniature bioscope which is being carried into the house and over which parents have no control.

While it only ran for eighteen months, the radio series proved highly popular. Initially, the proposal was for two television channels, one in English and Afrikaans, aimed at white audiences, and another, known as TV Bantu, aimed at black viewers.

Zanzibar in Tanzania introduced the first such service inalthough Tanzania itself did not establish a television service until the early s, concerned about the expense and perceived threat to cultural norms. It also became available in Walvis Bayan enclave of South Africa in Namibiawhich was itself then under South African administrationwith a live feed of the channel broadcast via Intelsat being retransmitted on a local low-power repeater.

Die Man van Staal [40] and Beverly Hills, Place of Goldwas shown in 43 African countries, and was even exported to Venezuelawhere it was dubbed in Spanish.

Two years later the SABC launched its ill-fated satellite channelsAstraPlus and AstraSport which were intended to catapult the corporation into the Pay TV market called AstraSat but a lack of financial backers and initial insistence on using analogue technology as opposed to digital technology resulted in failure.

Accessibility links November 22, Africa Business 0 The primary drivers of demand for agricultural products are population growth, urbanization, economic growth and changing diets. More population brings more demand, urbanization prompts a bigger number of individuals purchasing food as opposed to producing their own, economic growth increases purchasing power while changing diets infers that individuals are opting for diverse, and sometimes healthier, consumption.
Business News & Financial News | Reuters Number of Individuals with Internet Access:
France's fuel protests stretch to Reunion Island Indians in South Africa By Archana Shah June Temperate weather, sunny days, stunning landscapes, first-world infrastructure, a diverse culture, and a thriving, competitive global economy.
Feedback Survey For two months the Southern African delegates will have the chance to work in Germany. They will be integrated into the day-to-day journalism of their host newsroom while also researching stories for their home media.

CNBC Africa competes with Summit, a business television station owned by media group Avusawhich broadcasts only during evening prime time. Both stations are available only on the MultiChoice direct-to-home platform, although the inclusion of CNBC Africa in the offering of new satellite players seems a near certainty.

Africa - BBC News

In November regulators announced the award of four new broadcast licences after a process that saw 18 applications. The successful applicants were Walking on Water, a dedicated Christian service, On Digital Mediaa broad-spectrum entertainment offering, e.

The MultiChoice licence was renewed at the same time. Telkom Media, which was also granted an IPTV licence, decided in April not to pursue the launch of television services as its parent company Telkom did not believe adequate investment returns could be achieved, ad was liquidated.

TopTV would offer a total of 55 channels with 25 channels in its basic offering. The impulse for this form of television in South Africa arose from a desire to overcome the divisions and imbalances in broadcasting resulting from apartheid. An important conference held in the Netherlands in saw a broad range of NGOs and Community Groups resolve that the full diversity of the country should be expressed in its broadcasting.

Subsequently, community television was introduced to South Africa by legislation known as the Independent Broadcasting Authority Act of While many community radio stations sprang up from that time, initially in Durban and Cape Town, [74] community television was enabled only for temporary event licences of up to four weeks in duration.

It was only after the national broadcasting regulator, the Independent Communications Authority of South Africa ICASApromulgated its position paper on community television inthat longer term licences of up to one year were enabled. The station serves the southern Johannesburg region and principally Sowetoit is also available by satellite on the MultiChoice platform.

The second community television licence was Cape Town TVfirst licensed in The station serves the greater Cape Town metro. It broadcasts locally in Cape Town on two analogue frequencies from a transmitter on the Tygerberg site and is also carried nationally throughout South Africa and Lesotho on the DStv pay-TV platform.

business report south africa newspaper in english

In there are five licensed community TV broadcasters in South Africa. In these channels collectively reached an audience of around 12 million [79] viewers and all are carried both terrestrially on local analogue frequencies as well as nationally on pay-TV platforms, principally DStv.

Digital technology[ edit ] The first digital television implementation in South Africa was a satellite-based system launched by pay-TV operator MultiChoice in The timetable is phased as follows [81] which is a delay of 4 years from the original one proposed:The leader of South Africa’s University of the Free State and Sussex’s vice-chancellor on why freedom of speech matters Published: 24 Oct 'Universities shouldn't be comfortable': vice.

/ Business Report / Business Report Because it appears in four of the Independent Group’s daily titles (Cape Times, The Star, Pretoria News and The Mercury) and three of its weekend titles, it has an unrivaled national footprint and its readers are drawn from the business communities of all of South Africa’s four major economic hubs – Cape Town, Durban, Johannesburg and Pretoria.

Discover the world of IOL, bringing you a mix of current news across politics, sport, business, motoring and lifestyle. Telling your stories and driving change! The South African Jewish Report is an independent weekly newspaper distributed on Thursdays with a Friday date-line.

business report south africa newspaper in english

Find links to South Africa newspapers and news media. Discover the most extensive South Africa newspaper and news media guide on the internet. Covers Africa's breaking news and topics in areas of business, entertainment, people and politics, technology.

East African Business-oriented regional newspaper from the Nation Group, Nairobi.

African Newspapers